Diş eti çekilmesi bir hastalık mıdır?

Diş eti çekilmesi, diş eti hastalıkları, yanlış diş fırçalama tekniklerinin uygulanması, diş gıcırdatma, kalem ısırma gibi bazı fonksiyon dışı alışkanlıkların bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.

Diş eti çekilmesi nasıl anlaşılır?

Diş eti çekilmesinin anlaşılabilmesi için hastanın diş ve diş etlerinin diş hekimi tarafından detaylı muayene edilmesi gerekmektedir. Sağlıklı dişlerde dişlerin kök yüzeyleri dişeti ile örtülüdür; ancak diş eti çekilmesi durumunda dişlere göre daha sarımtrak renkli olan kök yüzeyleri açığa çıkar. Bununla beraber hastalarda çürük bulunmamasında rağmen sıcak-soğuk ve asitli gıdalarda diş hassasiyetleri ortaya çıkar.

Diş eti çekilmesinin tedavisi var mıdır?

Dişeti çekilmelerinin farklı yöntemler ile tedavileri vardır. Diş eti çekilmesi tedavisinde öncelikle çekilmenin sebebi saptanmalıdır. Çekilme miktarına göre, basit koruyucu yöntemler veya dişeti operasyonları ile çekilmeler tedavi edilebilmektedir.

Diş eti çekilmesi neden oluşur?

‘Periodontitis’ denilen dişeti hastalığı dişeti çekilmesine en çok sebebiyet veren durumdur. Bu hastalığın dışında yanlış diş fırçası tercihi veya yanlış fırçalama yöntemi de sıkça dişeti çekilmesi şikayetine sebebiyet vermektedir. Diş eti çekilmesi ağız hijyeninin yeteri kadar iyi olmaması, hastanın diş etlerindeki bazı yapısal bozukluklar, hatalı ve sert fırçalama tekniklerinin kullanılması, diş gıcırdatma ve kalem ısırma gibi fonksiyon dışı alışkanlıklar mevcut olması nedeniyle oluşur.

Diş eti çekilmesi durdurulabilir mi?

Diş eti çekilmesine sebebiyet veren durum ortadan kaldırıldıktan sonra di şeti çekilmesinin ilerlemesi durdurulabilir.

Diş eti çekilmesi olan dişlere implant ya da kaplama yapılabilir mi?

Diş eti çekilmesi olan dişlere implant ya da kaplama yapılmasında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır. Öncelikle diş eti tedavisi tamamlanır ve sonrasında proteze yönelik işlemler yapılabilir.

Sağlıklı bir diş eti  için nelere dikkat edilmeli?

Sağlıklı bir dişetinin olmazsa olmazı iyi bir ağız hijyenidir. Sigara alışkanlığı, diabet (şeker) hastalığı, çapraşık dişlere sahip olma gibi faktörler ise dişeti hastalığı gelişimini kolaylaştırabilir veya hastalık şiddetini arttırabilir. Ağız hijyeni, günde 2 defa 2-3 dakika sürecek fırçalama işlemi ile en yüksek düzeyde tutulmalıdır. Fırçalama esnasında diş fırçası kılları hem dişler hem de dişetlerine temas edecek şekilde hareket ettirilmelidir. Buna ek olarak hastalar en az 6 ayda 1 defa diş hekimi kontrolü altında olmalıdır. Bu sayede oluşabilecek ağız sağlığı sorunları erken aşamada iken saptanabilecektir.

Diş eti çekilmesi rahatsızlığı ne kadar sürede tedavi edilir?

Tedavi yöntemine göre değişmekle birlikte bir hafta ile bir ay arasında değişmektedir.

Diş eti çekilmesi tedavisi pahalı bir işlem midir?

Diş eti çekilmesi tedavi edilmezse, ortaya çıkacak diş tedavi ihtiyaçları diş eti tedavisi maliyetinden her zaman daha yüksek olacaktır.

Son Güncelleme Tarihi : 24 Aralık 2015