BASİT İMPLANTLAR

Öncelikle hastanın genel muayenesi yapılır. Çenenin panoramik röntgeni alınır. İhtiyaç halinde bilgisayarlı tomografi (CT) röntgeni de alınarak çene kemiğinin durumu ve implant yapılacak olan bölgedeki kemiğin yoğunluğu ve kalitesi belirlenir.

Ağız içi muayene ve elimizdeki radyografik görüntülere bakarak uygulanacak implantın boyu(uzunluğu), genişliği(kalınlığı) ve uygulanacak olan yer kesin olarak belirlenir ve operasyon aşamasına geçilir. Dental İmplant uygulamasında ilk olarak diş etinde açılan kesiyle kemiğe ulaşılır. İmplant ölçüsüne göre çene kemiğinde boşluk açılır ve o boşluğa implant vidalanır. Bir implantın ağız içine yerleştirilme süresi yaklaşık olarak 20-30 dakika arasındadır.

İLERİ CERRAHİ İLE UYGULANAN İMPLANTLAR
KEMİK YETERSİZLİĞİ DURUMUNDA İHTİYAÇ DUYULUR

İmplant tedavisinde, uygulanacak bölgedeki kemik yoğunluğunun ve miktarının uygun olmadığı durumlarda vücut içerisinden alınan veya dışarıdan hazır olarak alınan kemik grefti uygulanarak bu bölgenin kemik kalınlığının artması beklenir. Kemikleşmenin gerçekleşmesinden sonra ise bu bölgeye implantlar yerleştirilebilir. Protez safhasına geçmek için implantın çene kemiğine kaynaması gerekmektedir. Bu süre normal şartlarda 2-3 ay arasında değişmektedir. İleri cerrahi uygulanan durumlarda ise bu süre 4-6 aya çıkmaktadır. İmplant çene kemiğiyle bütünleştikten sonra üstüne yapılacak olan protezlerin hazırlanmasına geçilir. Ağız içinden alınan ölçüler ve estetik hedeflemesi yapıldıktan sonra protezler dental laboratuvarlarda teknisyen tarafından estetik ve fonksiyonel hedefe uygun olacak şekilde hazırlanır. Hasta ağzında yapılan provalarla proteze son şekli verilir ve protezler implant üzerine yapıştırılarak veya vidalanarak tedavi sonlandırılır.

İmplant ameliyatında acı duyar mıyım?

İmplant uygulaması sırasında lokal ya da genel anestezi yapılır. Bu nedenle acı duyulmaz. Çoğu zaman diş çekiminden bile daha basit bir operasyondur. Dental implant uygulaması sonrasında ise anestezi etkisi geçtiği için hafif ağrılar olabilir. Birçok hasta yaşadığı deneyimlerde diş çekimi sonrasında yaşanan ağrıdan daha hafif bir ağrı olduğunu belirtmektedir. Bu ağrı büyük çoğunlukla ağrı kesiciler ile giderilebilir. Geçmediği durumlarda mutlaka diş hekimiyle iletişime geçilmelidir.

İmplantların vücut tarafından kabul edilmeme (reddedilme) riski var mı?

Dental implantların organizma tarafından kabul edilmemesi gibi bir durumu söz konusu değildir. İmplantların insan vücudunda meydana getirdiği bilinen hiçbir yan etkisi ve/veya alerjik reaksiyonu yoktur. İnsan vücudun implantlara karşı antijen üretip (kalp ve böbrek transplantasyonunda olduğu gibi) reddetmesi mümkün değildir.

İmplant uygulamasını engelleyen sağlık problemleri nelerdir?

Aşırı sigara kullanımı

Sigara tüketimi, ağız içerisindeki dokularda enfeksiyon riskini bakteri plağının oluşmasına zemin hazırlayarak artırır. Sigar, implantın kemikle bütünleşmesini toksik etkilere bağlı olarak olumsuz yönde etkiler. Sigara kullanan hastalarının tedaviden 15 gün önce ve olduktan sonraki 1 ay kadar sigarayı bırakmaları önerilmektedir.

Şeker (Diabet) hastalığı

Şeker hastalığı kontrol altında değilse implant yapmak risklidir. Şeker hastalarında doku iyileşmesi yavaş olmakladır. Bu da enfeksiyon riskini arttırır. Şeker hastalarında implant yaparken uygulama alanı mümkün olduğunca küçük tutulur. İmplant uygulandıktan sonra diabet hastalarının ağız hijyenini sağlamakları yara iyileşmesi sürecinde çok önemlidir. İmplant tedavisinden sonra diyabet hastaları düzenli olarak diş hekimi kontrollerini aksatmamalıdır.

Kalp ve Damar Hastalığı

Kalp ve damar hastalıklarından herhangi birisine sahip olan hastanın ilgili doktoru ile konsültasyona gidilmeden implant uygulanmamalıdır. Hasta muayene sırasında düzenli kullandığı ilaçları mutlaka söylemelidir.

Hiper tansiyon hastalığı

Hipertansiyon hastalığında ağrı, stres gibi durumlara aşırı tepki söz konusudur. Bu durum diş tedavisi sırasında kan basıncını akut olarak yükselebilir ve konjestif kalp yetmezliği veya nadiren felç, kanama benzeri komplikasyonlara yol açabilmektedir. Bu sebeple; hipertansiyonlu hastaların diş tedavisine başlamadan önce; kan basıncı ölçümleri mutlaka yapılmalı ve şüphelenilen durumlarda ilgili doktor konsültasyonuna gidilmelidir.

Kan pıhtılaşma bozuklukları

Kan pıhtılaşma bozukluğu olan hastalara implant yapılmaz.

İmplant uygulamasının bir yaş sınırı var mı?

Dental İmplant yapımı, direkt olarak çene kemiğinin kalitesi ve miktarı ile alakalıdır. Kemik büyüme ve gelişimini tam olarak tamamlamış ve yeterli kemiği olan tüm hastalara yapılmaktadır. Kemik büyüme ve gelişiminin tamamlanması kızlarda 15 ile 16, erkeklerde ise 17 ile 18 yaşından sonra tamamlanmaktadır. İmplant tedavisinde kemik gelişimi ile alakalı olarak taban yaş sınırı olan implant uygulamasının üst yaş olarak herhangi bir sınırı yoktur. Yaşı çok ilerlemiş olan kişilerde dahi, implant tedavisinin yapılmasının sakıncası yoktur.
Büyüme ve gelişim sürecini tamamlamış, genel sağlık durumu iyi ve çene kemiğinde yeterli miktarda kemik olan hastalara implant tedavisinin uygulanmasında herhangi bir sakınca bulunmaz.

Diş İmplantlarının ömrü ne kadar?

Yapılan çalışmalar implantların ağızda 30 yıldan daha fazla ağızda kaldığını göstermektedir. Fakat implantların ömrü bir çok etkene bağlıdır. Hastanın sistemik sağlığı ve ağız hijyeninin durumu en önemli olan konular arasında gelir. Sonuçta implantlar normal şartlar altında bir ömür boyu kullanılabilirler.

Çene kemiğine implant uygulaması sonrası ağız bakımı nasıl yapılmalı?

Hem implantları hem de doğal dişleri korumak için ağız hijyeni şarttır. İmplant tedavisi uygulandıktan sonraki 2 gün içerisinde ağız bakımına normalden daha fazla önem verilmesi gerekir. Ağız içinde herhangi bir basınç oluşturacak hareketlerden uzak durulmalıdır. İmplant uygulandığı gün boyunca ağız içi çalkalanmamalı ve gargara yapılmamalıdır. Tedavinin gerçekleştiği ilk günlerde ağız temizliğinin yapıldığı sırada fırçalama ve diş ipi kullanımında dikkatli olunmalıdır. Mümkün oldukça yavaş hareketlerle temizlik yapılmalıdır. Oluşan plakların düzenli ve hassas bir şekilde temizliğinin yapılması uzun süreli başarıyı sağlar. İmplant işlemi sonrası doktorunuz size uygun ağız bakımı yöntemlerini ve ürünlerini önerecektir. Yapacağınız bu bakımla birlikte düzenli olarak 6 ayda bir diş hekiminize kontrole gitmenizi öneririz.

Son Güncelleme Tarihi : 20 Nisan 2023